FANDOM

Sakoma, kad Elder gods (Vyresnieji dievai) yra pirmosios tikrosios Gielinor dievybės. Pagal Guthix, Vyresnieji dievai buvo atsakingi už patį pasaulio sukūrimą, naudoję savo galias kuriant Gielinor planetą net anksčiau nei prieš First Age (Pirmąjį amžių). Apie juos aiškiai užsimenama Meeting History (Susitinkant Istoriją) quest‘o metu.

Kai Guthix atrado planetą, Vyresnieji dievai, atrodo, buvo išvykę. Guthix, nepakankamai galingas, jog sukurtų savo planetą, suformavo pasaulį ir pavadino jį Gielinor‘u. Matyt, jis iš pradžių nebandė slėpti žinių apie Vyresniuosius dievus noriai dalindamasis šia informacija su pirmaisiais humans (žmonėmis), pakviestais per Portal of Life (Gyvybės portalą). Pirmieji žmonės teigia, jog Guthix „norėjo atkreipti dėmesį“, jog jų nesukūrė, užsimindamas apie tai, kad juos sukūrė kitokia didesnė jėga.

Iki šių laikų beveik visos žinios apie Vyresniuosius dievus dingo. „Kiti dievai? Aš nesu šių vardų prieš tai girdėjusi. Tomis dienomis dažnai pas mus pasirodydavo Guthix. Aš manau, kad jis norėjo užtikrinti pusiausvyrą, tad nieko neįvedė į šį pasaulį, jog jos nesutrikdytų. Jis šnekėjo labai mažai. Manau, jog jis norėjo, kad žinotume, jog jisai egzistuoja bei suteikė mums pirmomis dienomis keletą supratimo. Jis kalbėjo daug apie pusiausvyrą ir skatino mus gyventi harmonijoje su tuo, kas mus supa - laisvai naudotis savo aplinka, bet nepiktnaudžiauti. Atrodo, kad jis nesukūrė šio pasaulio, nes kalbėjo apie ‚vyresniuosius dievus‘, kurie egzistavo seniau, negu jis gali prisiminti; apie tai jis kalbėjo mažai.“Laura

Stone of Jas.png

Stone of Jas (Jas Akmuo), naudotas runų sukūrimui

Apie Vyresniuosius dievus, jų pobūdį bei veiksmus yra mažai žinoma. Vienintelis iš jų laikų fiziškas palikimas gali būti Stone of Jas (Jas Akmuo) (dar žinomas kaip Eye of Saradomin (Saradomin‘o Akis)/Fist of Guthix (Guthix Kumštis)) - senovinis artefaktas, sakoma, dievų naudotas tiek Gielinorian magijos, tiek Anima Mundi sukūrimui. Akmuo taip pat atsakingas už runų esencijos sukūrimą. Jo vieta atskleidžiama While Guthix Sleeps (Kol Guthix Miega) quest‘e.

Įmanoma, kad žinios apie Vyresniuosius dievus yra išlikusios iki šiuolaikinio Gielinor amžiaus Elders dragons (Vyresniųjų drakonų) mito, diskutuojamo Book of Folklore (Folkloro knygoje), pavidalu. Vyresniųjų drakonų teorija nėra plačiai žinoma, nei populiari tarp skeptikų. Jie mano, jog mitas sukurtas, kad išsiklaidytų abejones dėl idėjos, jog Gielinor buvo apleistas prieš beatvykstant dievams (iki to laiko Vyresnieji dievai, matyt, gyvavo).

Vyresnieji dievai gali būti „meistrai“, apie kuriuos kalba TokHaar-Hok, sukūrę TokHaar naudodamiesi Elder Kiln (Vyresniąja Krosnimi), kad šie kurtų pasaulyje kalnus. Ši galimybė yra palaikoma dėl to, jog visa tai įvyko dar prieš tai, kada Guthix atvyko į šalį ir pavadino ją Gielinor. Pagal TokHaar-Hok, TokHaar laukia šių „meistrų“ sugrįžimo į Gielinor ir, jei jie iš tiesų yra Vyresnieji dievai, tai galėtų įrodyti, jog jie visatoje vis dar aktyvūs.

Apie Wikia tinklą

Atsitiktinis Wiki